Epizoda 1: Escape

1. epizoda přichystala druhý největší počet levelů, tedy pokud projdete hodně secretů. Je potřeba, abyste nasbírali co nejvíce životů, které už nebudete mít možnost v dalších epizodách tolik doplňovat. Zatím se rozjíždíte, to nejlepší je teprve před Vámi. Některé levely mohou přijít jako méně záživné.

Levely

Tyrian - první level celé hry, obsahuje tři secrety, můžete zde získat max 4 životy, což je opravdu dost. Bubbles - první ze tří secret levelů, obsahuje spoustu bodů. Holes - další, méně záživný secret. Soh Jin - poslední, špatně dostupný secret, který je výhodnější ve hře Arcade game. Asteroid 1 - jen ve Full game, kryje se s Asteroid 2 (oba jsou výběrové) Asteroid 2 - zhruba stejně záživný, jako Tyrian. Minemaze - secret level z Asteroid 2. Asteroid ? - další secret, tentokrát z Minemaze a zároveň i z Asteroid 1. Windy - poslední ze série secretů - můžeme ho získat v Asteroid ?. Savara - v podstatě teprve třetí normální level, stejně je speciální tím, že se liší v nejtěžší obtížnosti. Bonus - 1. bonusové kolo, ve Full game lze vynechat tak, že se necháte zabít :). Mines - nezáživné kolo, klid před bouří. Deliani - nejlepší level 1. epizody, lze hodně životů získat i ztratit, ve verzi 1.0 je posledním kolem. Savara V - pouze ve verzi 2.0 a 2000, lze získat nejvíce životů v celé hře. Assassin - také jen ve verzi 2.0 a vyšší, závěrečný, kratší, ale hezký, level. * Ale * - bonus, který jsem nikdy nedohrál, tak nevím; lze ale vynechat.

Počet levelů v jednotlivých verzích: 1.0 - 13 | 2.0 a 2000 - 16 (oficiálně 14 | 17)

Epizoda 2: Treachery

Je už o něco těžší. Doplňování životů je opravdu nadstandardem. Některé levely jsou opravdu hodně záživné a vyžadují větší zdatnost a rychlost.

Levely

Torm - potvrzuje pravidlo menší zábavnosti prvních levelů. Gyges - kvalitnější level, obsahující secret, díky kterému můžete vynechat jedno z nejtěžších kol - Ast. City. Bonus - ničím zajímavý. Ast. City - těžký a záživný level, obsahující i secret. Gem War - secret level z Gyges. Markers - nic moc level, kterého dosáhnete jedině po secretu Gem War; obejdete ale Ast. City. Mistakes - další ze secretů, dostupný jak v Ast. City, tak v Markers. Bonus - bonus, dosažitelný jen po secretu Mistakes. Soh Jin - nezajímavý level. Botany A - podobně jako u Asteriodu 1/2 je Botany A výběrový level (není v Arcade módu), stejně těžký jako Ast. City. Botany B - o něco lehčí jak Botany A, je základní (i v Arcade). Gryphon - závěrečné kolo, nijak zajímavé.

Počet levelů: 12

Epizoda 3: Mission: Suicide

Po předchozí epizodě zde můžete zase více doplňovat životy a začít se připravovat na nejlepší část této hry - 4. epizodu. Počet levelů je stejný jako v 2. epizodě, ovšem jen tehdy, kdy hrajete na nejtěžší obtížnost. Jinak je 3. epizoda nejkratší.

Levely

Gauntlet - na rozjezd opět kolo slabšího typu. Ixmucane - celkem dobrý level, možnost doplnění životů. Bonus - jediný bonus, kde se dají nasbírat životy, ale hodně jich postrácet také není problém. Stargate - zajímavé kolo, opět zase jdou doplnit životy, jako jediný level 3. epizody obsahuje secret (a hned dva). Ast City - poměrně obtížný secret jako kolo ze 2. epizody. Sawblades - secret podobný Ixmucane, jinak středně zajímavý. Camanis - první známky konce 3. epizody - hodně velkých plavidel. Maces - zkouška předvídavosti, level Vás naučí manipulovat s lodí :). Fleet - při normální obtížnosti závěrečný level, nijak však obtížný, spíše působí velkolepě. Tyrian X - 1. z trojice přídavných levelů, všechny vycházejí ze svých jmenovců, jsou však zajímavější a lépe bodované. Savara Y - velice zábavné pojetí předchozí Savary a Savary V. New Deli - Deliani je skvělý level, New Deli jen tento fakt potvrzuje.

Počet levelů: 12

Epizoda 4: An End To Fate

Pouze u verze 2.0 a vyšší. 4/5 levelů je opravdu hodně zajímavých a jsou tím nej, co Tyrian nabízí. Závěr epizody je ale bohužel poněkud "divný"

Levely

Surface - nejlepší ze všech úvodních levelů epizod, obsahuje secret. Windy - téměř totožný secret, který je i v 1. epizodě. Lava Run - méně obtížný level. Core - hlavní rozcestí 4. epizody - pokud nezabijete bosse, poletíte max dva jiné levely než 4 standardní. Side Exit - 1. ze 4 zmíněných standardních levelů, dobře bodově ohodnocený. ? Tunnel ? - kraťučký level ihned s hlavním nepřítelem - jde ukončit i jeho nezničením. Ice Exit - podobné kolu Camanis, ale bez velkých lodí a se secretem. Ice Secret - secret z Ice Exitu - velice povedený level, netřeba ho ani dokončit. Lava Exit - 2. možná cesta 4. epizodou - hned po Core, navíc obsahuje secret. Desert Run - secret s hodně body. Harvest - 1. kolo po rozdělené cestě (následuje po Ice Exit či Lava Exit). Underdeli - po dlouhé době lze získat hodně životů. Approach - jednodušší kolo, kde jde nasbírat pár životů - klid před bouří. Savara IV - těžší level, který předurčuje obtížnost dalšího levelu. Dread-Not - první z vrcholů 4. epizody (radši bych byl, kdyby byl vrcholem samotným). Eyespy - 1. ze tří hodně slabých levelů, lze doplnit hodně životů. Brainiac - "návrat" do větší reality, zábavné kolo. Nose Drip - opravdu divný závěr 4. epizody. Squadron - bonus podobný * Ale * z 1. epizody - jde vynechat, nikdy jsem nedohrál.

Počet levelů: 19 (oficiálně 20)

Epizoda 5: Hazudra Fodder

Pouze u Tyriana 2000. Oficiální počet levelů bohužel neznám, ale jestli je tohle všechno, pak je to velké zklamání a nutno dodat, po pěti letech na toho v Epicu moc nepřišli... Nabízí 7 levelů, přitom vždy jen 5 jich můžete projít na jeden zátah (dva levely jsou výběrové). Většina levelů je kombinací dřívějších kol a všechny jsou poměrně krátké. Žádný secret ani bonus.

Levely

Asteroids - je smíšenina Gauntletu a Asteroidu, po dokončení si můžete vybrat z levelu Ast Rock a Miners. Ast Rock - obdoba Ast City ze 3. a 2. epizody. Miners - inovace Side Exit, docela zábavné kolo. Savara opět výběrové kolo - výběr mezi Savarou a levelem Coral, jinak je Savara na úrovni Savary Y, tedy dobré kolo. Coral - hodně slabé kolo s ještě horším nepřítelem. Station - zajímavé kolo, čerpající z Delianů, Gryphonu a Fleetu, nejzábavnější level této části. Fruit - hodně nepovedená tečka, podobně jako u 4. epizody.

Počet levelů: 7
Koncept & design - YTS Design³ ® | mail | xhtml 1.0 | css | web & kontakt | © 2004 - 06 | Verze 2.0 - "Trinertia"